MVO Beleidsverklaring
Een schoonmaakbedrijf zonder plan voor maatschappelijk verantwoord ondernemen is niet van deze tijd. In de schoonmaakbranche zijn op vele vlakken een goede bijdrage te leveren aan de People, Planet en Profit. Hieronder vindt u onze beleidsverklaring en onze visie op maatschappelijk verantwoord ondernemen vandaag de dag
Haarlem, 1 januari 2022
Maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen staat centraal binnen het beleid van Reino Interieurverzorgers. Wij besteden veel aandacht naar het zoeken van de juiste balans tussen Welzijn (People), Milieu (Planet) en de Markt (Profit). Door middel van deze MVO beleidsverklaring geeft Reino Interieurverzorgers haar visie ten aanzien van deze drie P’s.
People
Wij zijn actief betrokken bij de gezondheid, veiligheid en welzijn van de mensen die voor Reino Interieurverzorgers werken. Binnen onze organisatie is dit op vele vlakken zichtbaar. Door het voeren van een effectief verzuimbeleid wat begint bij luisteren en oplossingen zoeken, ligt ons verzuimpercentage ver beneden het landelijk gemiddelde. Door het aanbieden van de juiste opleidingen proberen wij onze mensen te stimuleren en zich verder te ontwikkelen. De nieuwe schoonmaakmaterialen die wij aanschaffen zijn altijd ergonomisch verantwoord. Met deze aspecten kunnen wij stellen dat de veiligheid, gezondheid en welzijn van onze mensen gegarandeerd is.
Planet
Een verantwoord schoonmaakbedrijf is zich bewust van het feit dat zij een serieuze bijdrage kan leveren aan het milieu. Bij het uitvoeren van onze dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden maken wij altijd gebruik van biologisch afbreekbare producten. Alle na vullingen die wij leveren aan onze klanten voor toiletpapierdispensers, handdoekdispensers of andere dispensers zijn gecertificeerd met het EU Ecolabel. Door de toepassing van de microvezel-techniek is gebruik en verbruik van schoonmaakmiddelen aanzienlijk verminderd. Wij streven er altijd naar om afval te scheiden.
Profit
Reino Interieurverzorgers is een zelfstandige onderneming. Wij zijn niet afhankelijk van externe financiers of een groot moederbedrijf. Onze strategie is gericht op transparantie, langdurige samenwerkingen en continuïteit van de onderneming. Met onze 78 jaar bestaansrecht weten wij hier al een goede slag in te slaan. Wij zijn maatschappelijk betrokken door een stukje van onze profit terug te geven aan goede (buurt)initiatieven.